מה אנשי למידה יכולים ללמוד מBlack Friday?

יום שישי האחרון שבר שיא קניות ועסקאות בישראל, יותר מ 10,000 עסקאות בדקה והביאו את מערכת האשראי של מדינת ישראל לקריסה!
אז מה אנחנו יכולים ללמוד מהיסטרית הקניות והמבצעים שנוכל ליישם בתהליכי למידה?, האמת שדיי הרבה!

דמיינו את המקרה הבא, לומדה שפתוחה רק ל 24 שעות בארגון, 📧המייל שיוצא ללומדים אומר: "לא תהיה לכם הזדמנות שניה ללמוד את זה…", כמה לומדים ילחצו על הקישור ללומדה? לחלופין, חישבו על תהליך למידה, שבשלב הראשון פתוח רק למי שמקבל הזמנה. הזמנות נשלחות לקהל יעד מצומצם, ואם הלומד מסיים את תהליך הלמידה, ניתנת לו הזכות לשלוח הזמנה לעוד 5 משתתפים (מישהו אמר Gmail בתחילת דרכו?) – כמה לדעתכם יסיימו תהליך למידה שכזה?

המנגנון המרכזי שעובד במבצעי סוף נובמבר הוא מנגנון הדחיפות(Urgency). המבצעים הם לזמן מוגבל מאוד (יום או סופ"ש בודד), והם מייצרים תחושת בהילות אצל קהל הקונים, שלא רוצה לפספס את הזדמנות וזאת לעומת, שאנו מפיצים לומדה בארגון ו"רודפים" אחרי הלומדים שיבצעו אותה.

אם הלומדים לא מבצעים בזמן, אנחנו מזכירים להם ורודפים אחריהם שוב ושוב במרדפים אינסופיים, ובסוף אף שולחים דו"ח למנהל שיתערב ויעשה את הקסם שלו…. "🙏🏽בבקשה, רק תסיימו את ההדרכה". אנחנו צריכים לאמץ קצת יותר מנגנוני שיווק, אשר פועלים על חוקי התנהגות צרכנים.
בסופו של דבר, הלומדים שלנו הם צרכני תוכן. המנגנונים הללו מייצרים דיסוננס אצל הלומד ומובילים אותו לחשוב "אם זה לזמן מוגבל או אם רק אני קיבלתי הזמנה או התאמצתי להשיג הזמנה, זה בטח חשוב ובעל ערך".

כמובן שזה לא פוטר אותנו מכתיבה והפקה של תוכן איכותי, אבל אולי זה יעזור לנו לייצר תהליכי למידה קצת יותר משמעותיים וחווייתיים בארגון.

עקבו אחרינו

4,092 Comments

דילוג לתוכן