7 טיפים בניהול פרויקט למידה

בכל פרויקט למידה יש הזדמנות. הזדמנות להשפיע, לרתום ולתרום לשינוי אמיתי בשטח.כל פרויקט הוא שונה, בהיקף, במורכבות, בשיטות הלמידה, בסביבה הארגונית, ובכל זאת יש קווי דמיון בניהול הפרויקט שתורמים להצלחתו. ביקשנו מאלישבע, יועצת למידה בכירה ומנהלת פרויקטים באקספרטים, לחלוק אתנו טיפים שיתרמו להצלחתו של הפרויקט הבא. הנה 7 טיפים לניהול מוצלח של פרויקט מזהים את…

מה אנשי למידה יכולים ללמוד מBlack Friday?

יום שישי האחרון שבר שיא קניות ועסקאות בישראל, יותר מ 10,000 עסקאות בדקה והביאו את מערכת האשראי של מדינת ישראל לקריסה! אז מה אנחנו יכולים ללמוד מהיסטרית הקניות והמבצעים שנוכל ליישם בתהליכי למידה?, האמת שדיי הרבה! דמיינו את המקרה הבא, לומדה שפתוחה רק ל 24 שעות בארגון, 📧המייל שיוצא ללומדים אומר: "לא תהיה לכם הזדמנות…

היי מישהו שומע אותי?! שימוש אודיו בלמידה

בעולם בו אנו נמצאים בתחרות על הקשב של הלומד ומרדף אחר חווית למידה ייחודית, לא תמיד מצריך שימוש בטכנולוגיות מורכבות ויקרות – בואו נדבר על אודיו! חלקכם אולי עוד זוכרים את הקלטות שההורים שלנו השמיעו לנו בלילה לפני השינה, 1000 סיפורים, פינקו, סינדרלה ועוד המון סיפורים ואגדות, במקום להקריא לנו סיפור בעצמם :), אחר כך…

There is no "i" in KPI

כמה מונחים שאם נכיר אותם נוכל לדבר בשפה שהאגרון מבין על ROI, KPI ו- NPS

רמות הידע

את הטקסונומיה של בלום כולם מכירים – בטוחים? כנסו כדי ללמוד על בלום ופרק ההמשך בסדרה

מצבי תפקיד ומרכיבי תפקיד

על ההבדלים בין מצבי תפקיד ומרכיבי תפקיד ומה משותף להם

7 פעולות פשוטות לשיפור תהליך הקליטה של עובד חדש

מגייסים ב"טפטופים"? 7 פעולות פשוטות לשיפור תהליך הקליטה וההדרכה של עובד חדש או מי אמר Onboarding ארגונים רבים קולטים עובדים בקליטה בודדת או כמו שאנחנו נוטים לכנות "בטפטופים". שלב קליטת העובד קריטית להצלחת העובד ולתרומה שלו לארגון. האיזון בין קליטה "רכה" ומוצלחת לבין הצורך בתפוקה מיידית מחייב שתהליך ההדרכה יהיה ממוקד, יעיל וייצור חוויה חיובית עבור…

בודקים את עצמנו – הערכה מעצבת

תהליך של מדידה וניתוח נתונים המתבצע במהלך ולאחר תהליכי הדרכה, לצורך למידה ושיפור ביצועים

3 הטעויות הגדולות ביותר בהדרכת מערכת

הדרכת מערכות מהווה כ70% מתהליכי ההדרכה המתבצעים בארגונים, ועדיין רוב הלומדים "מצביעים ברגלים" ומחפשים אמצעי תמיכה אחרים. הנה 3 טעויות נפוצות בהדרכת מערכת: מדריכים פיצ'רים ולא תהליכים כאשר מלמדים יכולת של מערכת בלי להסביר את ההקשר, הסיכוי שהלומד יזכור את הפעולה בזמן אמת הולך וקטן. למדו את המשתמשים כיצד להשלים משימות במערכת דרך התהליכים העסקיים, ולא…

נשארים מעודכנים, מקורות למידה למנהלי הדרכה ואנשי למידה בכלל

3 מקורות למידה למנהלי הדרכה ואנשי למידה בכלל למידה היא חיינו, אהבתנו ופרנסתנו! אז איך נשאר מעודכנים ורלוונטיים? אחת הדרכים היעילות ביותר להישאר מעודכן במגמות ותהליכים חדשים בתחום היא לעקוב אחר אתרים רלוונטים. בגלל שאנחנו יודעים שאין לכם זמן ריכזנו עבורכם 3 מקורות למידה שיעזרו לכם להישאר מעודכנים ולדעת תמיד מה קורה בתעשייה: פורום 70:20:10…

3 ספרים חשובים לאנשי הדרכה בארגונים

כאנשי למידה לא יכולים ולא רוצים להפסיק ללמוד. אז מה דעתכם על ספרי למידה ולא רק לינקים לאתרים? אספנו עבורכם 3 ספרים בעברית שמרכזים ידע ונסיון לאנשי למידה בארגונים. הדרכה, ניהול ולמידה ספר המפרט את הקשר בין הצלחת ההדרכה לבין מקצוענות ומחויבות העובדים ובין שני אלו להצלחת הארגון. לספר ציר מקצועי וציר ניהולי הכוללים רקע…

10 שאלות שהיינו "מתים" לשאול מומחה תוכן ואף פעם לא נשאל

ראיון עם מומחה תוכן דורש מיומנות מאוד גבוהה ממפתח הלמידה. הריאיון הוא תהליך דינאמי המתפתח בזמן אמת ודורש ממפתח הלמידה ללמוד כמות גדולה של תוכן תוך זמן קצר וברמה גבוהה. חשוב להקפיד לבחור את השאלות הנכונות, להיות קשובים ולוודא עם מומחה התוכן את התובנות הנצברות תוך כדי הריאיון. ראיון מומחה טוב הוא אמנות שאלת השאלה…

הילוכים או אוטומט תהליכי למידה קוגניטיבים אוטומטיים

הקוגניציה מאפשר לנו לשלוט וליישם מיומנויות אוטומטיות ללא חשיבה או הכרה בביצוע הפעולה. רוצים לדעת איך זה עובד כנסו וגלו 

פלאש או לא פלאש זאת השאלה

שנים שהפלאש ליווה אותנו בפיתוח תוצרי הדרכה בארגון, בזמן האחרון יותר ארגונים לא מאפשרים הפעלה של פלאש בעמדות הקצה בעקבות פריצות אבטחה שנתגלו. הנה כמה דרכים לדעת אם פלאש יעבוד בעמדה שלכם או לא.