7 פעולות פשוטות לשיפור תהליך הקליטה של עובד חדש

מגייסים ב"טפטופים"? 7 פעולות פשוטות לשיפור תהליך הקליטה וההדרכה של עובד חדש או מי אמר Onboarding

ארגונים רבים קולטים עובדים בקליטה בודדת או כמו שאנחנו נוטים לכנות "בטפטופים". שלב קליטת העובד קריטית להצלחת העובד ולתרומה שלו לארגון. האיזון בין קליטה "רכה" ומוצלחת לבין הצורך בתפוקה מיידית מחייב שתהליך ההדרכה יהיה ממוקד, יעיל וייצור חוויה חיובית עבור העובד החדש.

אז הינה 7 פעולות פשוטות לשיפור תהליכי הקליטה וההדרכה של העובד החדש:

  1. הקליטו את המנכ"ל לסרטון Welcome- סרטון קצר (של עד 3 דקות) בו המנכ"ל מציג את הארגון, הערכים שלו, הציפיות שלו מעובדים חדשים ומברך אותם להצלחה
  2. בקשו מהגיוס של הארגון את פרטי הדוא"ל של העובד החדש, ושילחו לו מייל עם חומרי מבוא טרם יום הקליטה
  3. ראיינו עובדים לאחר חודש וחצי עד שלושה חודשים אחרי הקליטה- הם מספיק זמן בארגון, אבל לא מספיק זמן לשכוח את חווית הקליטה- הם יוכלו להגיד לכם בדיוק מה צריך ללמד בימים הראשונים
  4. עצבו והפיקו חומרים למנהל הקולט (ולא רק לעובד החדש). עזרו למנהל בעזרת חומרים ייעודים אשר עוצבו והופקו לקלוט את העובדים החדשים שלהם. זיכרו שהם מנהלים ולא אנשי הדרכה
  5. סננו את המידע!!! עובד חדש מוצף באינפורמציה והוא לא צריך לדעת הכול "ביום הראשון" שלו בארגון. לדוגמה: אין צורך להסביר לעובד על "מבנה תלוש השכר" עד לקבלת תלוש השכר הראשון.
  6. אל תמתינו "למספיק עובדים" כדי להעביר "יום אוריינטציה" לעובדים חדשים היעזרו בלומדות, סרטונים, פודקסטים, מאמרים וחונכים כדי להביא את ההדרכה לעובדים עם קליטתם
  7. ספרו לעובדים החדשים את הסיפור של הארגון. פחות על בירוקרטיה ויותר על הסיפור של העובדים בארגון, של הלקוחות, כיצד המוצרים משפיעים על העולם ומה התועלות של השירותים של הארגון.

זכרו את הימים הראשונים שלכם בתפקיד, מדובר בימים מרגשים אך מבלבלים גם אם תבחרו בחלק מהטיפים הללו אנו מאמינים שתהליך הקליטה של העובד יהיה חלק ונעים יותר.

עקבו אחרינו

3,093 Comments

דילוג לתוכן