למידה מבוססת נתונים

מנהלי ומפתחי הדרכה בארגונים נקראים בכל פעם, כדי לפתור בעיות ארגוניות באמצעות למידה. בין אם זה מוצר חדש שחייבים ללמד את העובדים על התועלות שלו בכדי שהם יוכלו להתאים אותו ללקוחות הרלוונטיים ובין אם זה למטרת פיתוח סדנא לשיפור מיומנויות שירות.

עכשיו שאפ'חד לא שומע….יש לנו שאלה?!, כמה פעמים הפתרונות שנתתם הם פתרונות שמתבססים על תחושות בטן?

אז זה לא שאנחנו אומרים שאינטואיציה זה דבר רע, אינטואיציה זה חשוב וטוב, במיוחד כשהיא מתבססת על ניסיון ותובנות שצברתם בעשרות פרויקטים קודמים. אבל!, חישבו רגע מה היה קורה אילו הייתם הולכים לרופא והוא היה מבסס את ההבחנה שלו רק ע"פ מה שסיפרתם לו ולא היה שולח אתכם לבדיקות מעמיקות. ועכשיו חישבו, כמה כאבי בטן היו נחסכים אם הייתם יכולים לבסס את תחושת הבטן שלכם על נתונים.

DDDM – Data Driven Decision Making

זהו תחום העוסק בתהליך קבלת ההחלטה ומתבסס בעיקר על נתונים כמותיים ופחות על אינטואיציה או תצפית בלבד.
אנחנו לא עוקבים אחריכם, אבל אנחנו יכולים להעריך שחלקכם "עשו בינג' מטורף" בנטפליקס בסופ"שים האחרונים (הגשם קצת הסגיר).

למה אנחנו כל כך אוהבים את אפליקציות הבידור והפנאי דוגמת "נטפליקס", "אמאזון" ו"ספוטיפיי"?, כיוון שאנחנו מרגישים שהן "מכירות אותנו" ויודעות לפחות כמונו "מה טוב בשבילנו" ומכאן עולה השאלה איך? האלגוריתם שלהן אוסף עלינו נתונים, החל מאילו ז'אנרים אנחנו הכי אוהבים ועד מהי הסדרה הבאה שמומלץ לנו לצפות בה. הן יודעות מתי וכמה פעמים נטשנו את הפרק ולאיזו סדרה חזרנו יותר פעמים ועוד ועוד. לדוגמא, אם יצא לכם לראות, "ספוטיפיי" פרסמו לכל משתמש שלהם סיכום שנתי שמציג, כמה זמן שמעו כל אמן, כמה אחוז מכל הזמן הוקדש לכל אמן, אלו אמנים ומשתמשים נוספים שמעו כמותם ועוד. וממש ככה מובילים אותך ואותנו לשיר הבא ואפילו יבנו לנו  פלייליסט שיתאים בול, אבל לא היינו מצליחים לבנות לבד.

למידה באמצעים דיגיטליים יכולה לספק המון נתונים, שיאוששו את תחושת הבטן שלנו או יצרו לנו כיוון חשיבה חדש. נתונים כמו זמן השהייה של משתמש בסרטון, הנקודה בה הכי הרבה משתמשים עזבו לומדה, כמה מתוך המשתמשים שהחלו יחידת למידה אחת עברו לשניה, התפלגות מכירות לסוגי מוצרים ועוד ממדים רבים אחרים, שיכולים לעזור לנו להתמקד בפתרון ולהתאים אותו לצרכים האמיתיים של הארגון. נתונים כמו התפלגות סוגי הפניות למחלקה המשפטית או נתונים על פניות שלא הושלמו ב CRM, הם אלו שיהפכו את הפתרון שלנו לכזה שמטפל בבעיה באמת ויאפשרו לנו להוכיח ROI לארגון, בדמות הקטנת מספר הפניות או הקטנת נזקים בעקבות תביעות משפטיות.

אז מה עושים במחר בבוקר? ברמת הפתרון אפשר להתחיל במנגנונים בסיסיים של הצפת תכנים רלוונטים (related topics) לאחר שלומד סיים לומדה, סרטון הדרכה או כל פריט למידה אחר. בטווח הארוך מחפשים את אנשי ה DATA בארגון שלכם ומנסים לקבל מהם כמה שיותר נתונים, כדי להתאים את תכנית ההדרכה שלכם לצרכים הארגוניים.

עכשיו זה הזמן לתת פתרון שתואם את הדיאגנוזה שלכם ולשתף אותנו בטיפים שלכם איך הכי נכון לעשות את זה….שיהיה בהצלחה!

עקבו אחרינו

Leave a Reply

Your email address will not be published.

דילוג לתוכן