3 הטעויות הגדולות ביותר בהדרכת מערכת

הדרכת מערכות מהווה כ70% מתהליכי ההדרכה המתבצעים בארגונים, ועדיין רוב הלומדים "מצביעים ברגלים" ומחפשים אמצעי תמיכה אחרים.

הנה 3 טעויות נפוצות בהדרכת מערכת:

  1. מדריכים פיצ'רים ולא תהליכים כאשר מלמדים יכולת של מערכת בלי להסביר את ההקשר, הסיכוי שהלומד יזכור את הפעולה בזמן אמת הולך וקטן. למדו את המשתמשים כיצד להשלים משימות במערכת דרך התהליכים העסקיים, ולא סיקרה של כפתורים במערכת ("מה כל כפתור עושה")
  2. יש רק דרך אחת כאשר מלמדים דרך אחת לביצוע תהליך אנחנו שוללים מהלומדים את ההיכרות האמיתית של הממשק והיכולות שלו. הסבירו ללומדים מה צריך להתבצע, תנו להם להתנסות ולגלות את הדרכים השונות.
  3. מלמדים את מבנה הממשק ולא את משמעות הנתונים אנחנו מקפידים להסביר היכן נמצא התפריט, אוריינטציית המסך והשדות. עדיף להתמקד בחשיבות הערכים, המידע והנתונים הקיימים במערכת, הלומדים כבר יכירו את הממשק בכוחות עצמם.

נסו להימנע מהטעויות הללו כדי לשפר את תהליכי ההדרכה וההטמעה של מערכות בארגון שלכם

עקבו אחרינו

2,963 Comments

דילוג לתוכן