Freelance Technical Writers: Do Old-School Resumes Still Matter, or is a LinkedIn Profile All We Need
This blog investigates why a traditional, old-school resume is still an essential tool for freelance technical writers in today’s job market. Let’s start at the beginning. Picture this: You're a freelance technical writer with top-notch skills and a killer track record and you always need to think about finding your next project and the one…
Smart documentation strategies: Bridging the great divide between documentation quality and perceived corporate value
Smart documentation strategies: Bridging the great divide between documentation quality and perceived corporate value Why the great divide and why calculate it? Why is there a divide between documentation quality and its perceived corporate value and why should we measure this? Quality and value should not be on opposite sides of this equation, but they…
Four Reasons Why Good Documentation Makes Good Business Sense
Great products deserve great documentation! Elon Musk said that "Great companies are built on great products." Now let's take that statement to the next level and say: "Great products deserve great technical documentation”. It’s no secret that in today’s world, technical documentation is no longer a stack of user manuals, installation guides and a few…
הכה את המומחה – ניהול קהילות למידה
בשנה האחרונה התחזקה המגמה של יצירת קהילות למידה, לחיבור בין עמיתים, להעמקה ושיתוף ידע ובעיקר ללימוד מתמשך. כל אלה מסייעים לארגונים להוביל חשיבה רעננה והשתפרות גם מרחוק. היום אנו שמחים לארח בבלוג שלנו את מורן שר הירש – מומחית להקמה וניהול קהילות און ליין, ואנחנו אומרים זאת מניסיון של עבודה משותפת. אז מורן, איך…
עבודה עם מומחה תוכן
תקופת הקורונה הביאה איתה לא מעט שינויים, קשיים, אך גם יתרונות. כשמדברים על זמינות מומחי תוכן בעידן הקורונה נדרשת הסתגלות מהירה למציאות חדשה. הרי זמינות של מומחי תוכן היא תמיד בעיתית… אז מה קורה עכשיו? איך בכל זאת עובדים חכם עם מומחה התוכן ומייעלים תהליכי פיתוח? משתפים אתכם במספר תובנות מניסיוננו: תחקורים מרחוק – לאור…
מה באמת לומדים חושבים על לומדות
אז איך באמת הלומדים שלנו, שהם גיבורי על, מרגישים כלפי למידה מתוקשבת? שוב לומדה? טוב..נו… חייב לסיים עם זה? איפה כפתור ה next? גרור שחרר מה?!?!?!? אהה… אז זו התשובה הנכונה, חייב לנחש יותר טוב בפעם הבאה הגעתי לסוף!!!! מה יש עוד לומדה? יש דרכים לעצב גם למידה מתוקשבת שלומדים אוהבים? בטח, דברו אתנו
תהליכי Onboarding
אנחנו משקיעים המון מאמץ באיתור וגיוס העובדים המתאימים ביותר לארגון שלנו. אבל האם אנחנו באמת נותנים להם את הכלים שהם צריכים בכדי להצליח? תקופת קליטתו של עובד חדש בחברה היא תקופה קריטית לכל הדעות, ב-100 הימים הראשונים נדע האם העובד יתאקלם בחברה או לא, ה-"לשחות או לטבוע" של עולם משאבי האנוש. שלושת החודשים הראשונים בתפקיד…
3 תכונות שכל מפתח הדרכה חייב
סקרנות וביקורתיות. פיתוח הדרכה זה הרבה פעמים ללכת עם פנס בתוך מערה חשוכה, זה מלהיב אבל גם קצת מפחיד. מפתח הדרכה צריך להיות מסוגל ללכת למקומות שהוא לא מכיר (תכנים שלא תמיד מבין), מתוך הבנה שבסוף הוא יצליח למצוא את הדרך. מצד שני כדי לא ליפול לבור אסור לו להתאהב בדרך, או להפוך להיות מומחה התוכן. מפתח…
15 דברים שרק מפתחי למידה מתוקשבת מבינים
1.כשמבקשים ממך "תעשו לי לומדה יפה ומגניבה!" via GIPHY 2.כשמתחילים תחקור תוכן via GIPHY 3.שיש לך סופסוף פיצוח via GIPHY 4.כשאתה מקבל הערות על התסריט בישיבת תיקוף via GIPHY 5.כשמעלים את הלומדה אחרי פבלוש ל-LMS via GIPHY 6.שאתה מחליט להוסיף אינטרקציית D&D ללומדה via GIPHY 7.כשהגרפיקאי רוצה להוסיף "קצת צבע" ללומדה via GIPHY 8.כשאתה מחליט…
למידה מבוססת נתונים
מנהלי ומפתחי הדרכה בארגונים נקראים בכל פעם, כדי לפתור בעיות ארגוניות באמצעות למידה. בין אם זה מוצר חדש שחייבים ללמד את העובדים על התועלות שלו בכדי שהם יוכלו להתאים אותו ללקוחות הרלוונטיים ובין אם זה למטרת פיתוח סדנא לשיפור מיומנויות שירות. עכשיו שאפ'חד לא שומע….יש לנו שאלה?!, כמה פעמים הפתרונות שנתתם הם פתרונות שמתבססים על…
7 טיפים בניהול פרויקט למידה
בכל פרויקט למידה יש הזדמנות. הזדמנות להשפיע, לרתום ולתרום לשינוי אמיתי בשטח.כל פרויקט הוא שונה, בהיקף, במורכבות, בשיטות הלמידה, בסביבה הארגונית, ובכל זאת יש קווי דמיון בניהול הפרויקט שתורמים להצלחתו. ביקשנו מאלישבע, יועצת למידה בכירה ומנהלת פרויקטים באקספרטים, לחלוק אתנו טיפים שיתרמו להצלחתו של הפרויקט הבא. הנה 7 טיפים לניהול מוצלח של פרויקט מזהים את…
מה אנשי למידה יכולים ללמוד מBlack Friday?
יום שישי האחרון שבר שיא קניות ועסקאות בישראל, יותר מ 10,000 עסקאות בדקה והביאו את מערכת האשראי של מדינת ישראל לקריסה! אז מה אנחנו יכולים ללמוד מהיסטרית הקניות והמבצעים שנוכל ליישם בתהליכי למידה?, האמת שדיי הרבה! דמיינו את המקרה הבא, לומדה שפתוחה רק ל 24 שעות בארגון, 📧המייל שיוצא ללומדים אומר: "לא תהיה לכם הזדמנות…
היי מישהו שומע אותי?! שימוש אודיו בלמידה
בעולם בו אנו נמצאים בתחרות על הקשב של הלומד ומרדף אחר חווית למידה ייחודית, לא תמיד מצריך שימוש בטכנולוגיות מורכבות ויקרות – בואו נדבר על אודיו! חלקכם אולי עוד זוכרים את הקלטות שההורים שלנו השמיעו לנו בלילה לפני השינה, 1000 סיפורים, פינקו, סינדרלה ועוד המון סיפורים ואגדות, במקום להקריא לנו סיפור בעצמם :), אחר כך…
There is no "i" in KPI
כמה מונחים שאם נכיר אותם נוכל לדבר בשפה שהאגרון מבין על ROI, KPI ו- NPS
רמות הידע
את הטקסונומיה של בלום כולם מכירים – בטוחים? כנסו כדי ללמוד על בלום ופרק ההמשך בסדרה
7 פעולות פשוטות לשיפור תהליך הקליטה של עובד חדש
מגייסים ב"טפטופים"? 7 פעולות פשוטות לשיפור תהליך הקליטה וההדרכה של עובד חדש או מי אמר Onboarding ארגונים רבים קולטים עובדים בקליטה בודדת או כמו שאנחנו נוטים לכנות "בטפטופים". שלב קליטת העובד קריטית להצלחת העובד ולתרומה שלו לארגון. האיזון בין קליטה "רכה" ומוצלחת לבין הצורך בתפוקה מיידית מחייב שתהליך ההדרכה יהיה ממוקד, יעיל וייצור חוויה חיובית עבור…
בודקים את עצמנו – הערכה מעצבת
תהליך של מדידה וניתוח נתונים המתבצע במהלך ולאחר תהליכי הדרכה, לצורך למידה ושיפור ביצועים
3 הטעויות הגדולות ביותר בהדרכת מערכת
הדרכת מערכות מהווה כ70% מתהליכי ההדרכה המתבצעים בארגונים, ועדיין רוב הלומדים "מצביעים ברגלים" ומחפשים אמצעי תמיכה אחרים. הנה 3 טעויות נפוצות בהדרכת מערכת: מדריכים פיצ'רים ולא תהליכים כאשר מלמדים יכולת של מערכת בלי להסביר את ההקשר, הסיכוי שהלומד יזכור את הפעולה בזמן אמת הולך וקטן. למדו את המשתמשים כיצד להשלים משימות במערכת דרך התהליכים העסקיים, ולא…
נשארים מעודכנים, מקורות למידה למנהלי הדרכה ואנשי למידה בכלל
3 מקורות למידה למנהלי הדרכה ואנשי למידה בכלל למידה היא חיינו, אהבתנו ופרנסתנו! אז איך נשאר מעודכנים ורלוונטיים? אחת הדרכים היעילות ביותר להישאר מעודכן במגמות ותהליכים חדשים בתחום היא לעקוב אחר אתרים רלוונטים. בגלל שאנחנו יודעים שאין לכם זמן ריכזנו עבורכם 3 מקורות למידה שיעזרו לכם להישאר מעודכנים ולדעת תמיד מה קורה בתעשייה: פורום 70:20:10…
3 ספרים חשובים לאנשי הדרכה בארגונים
כאנשי למידה לא יכולים ולא רוצים להפסיק ללמוד. אז מה דעתכם על ספרי למידה ולא רק לינקים לאתרים? אספנו עבורכם 3 ספרים בעברית שמרכזים ידע ונסיון לאנשי למידה בארגונים. הדרכה, ניהול ולמידה ספר המפרט את הקשר בין הצלחת ההדרכה לבין מקצוענות ומחויבות העובדים ובין שני אלו להצלחת הארגון. לספר ציר מקצועי וציר ניהולי הכוללים רקע…
10 שאלות שהיינו "מתים" לשאול מומחה תוכן ואף פעם לא נשאל
ראיון עם מומחה תוכן דורש מיומנות מאוד גבוהה ממפתח הלמידה. הריאיון הוא תהליך דינאמי המתפתח בזמן אמת ודורש ממפתח הלמידה ללמוד כמות גדולה של תוכן תוך זמן קצר וברמה גבוהה. חשוב להקפיד לבחור את השאלות הנכונות, להיות קשובים ולוודא עם מומחה התוכן את התובנות הנצברות תוך כדי הריאיון. ראיון מומחה טוב הוא אמנות שאלת השאלה…
הילוכים או אוטומט תהליכי למידה קוגניטיבים אוטומטיים
הקוגניציה מאפשר לנו לשלוט וליישם מיומנויות אוטומטיות ללא חשיבה או הכרה בביצוע הפעולה. רוצים לדעת איך זה עובד כנסו וגלו
פלאש או לא פלאש זאת השאלה
שנים שהפלאש ליווה אותנו בפיתוח תוצרי הדרכה בארגון, בזמן האחרון יותר ארגונים לא מאפשרים הפעלה של פלאש בעמדות הקצה בעקבות פריצות אבטחה שנתגלו. הנה כמה דרכים לדעת אם פלאש יעבוד בעמדה שלכם או לא.